AC505V Inlaat- en uitlaatdiagnose moderne motoren

Inmiddels zijn alle nieuw geleverde auto’s met een dieselmotor voorzien van een roetfilter. In de afgelopen jaren zijn diverse merken met hun diesels er in geslaagd om een lage CO² uitstoot te bereiken, waardoor deze auto’s zijn vrijgesteld (geweest) van BPM en motorrijtuigenbelasting. Wat betekent het rijden van kleine afstanden voor de werking van een roetfilter? Hoe ontstaan problemen met roetfilters en hoe kun je dit oplossen? Automotive Academy verzorgt daarom een workshop waar de opbouw van roetfiltersystemen wordt uitgelegd en diagnosemogelijkheden op praktische wijze worden behandeld.

Staat jouw datum of locatie er niet bij?

voorinschrijven

Wij zorgen dat je op een ander moment op jouw voorkeurslocatie kunt trainen.


Inhoud
  • Basisprincipe downsizen
  • Werking componenten inlaat- en uitlaatsysteem
  • Basis uitleg compressor (G-lader, rootsblower)
  • Basis uitleg (variabele) turbo, bi-turbo, twinscroll-turbo, dual (twin)turbo Werking smoorklep, EGR-klep, wervelklep, actuator inlaatbuislengte
  • Diagnose inlaat door middel van druk en drukpulsmeting
  • Diagnose uitlaat door middel van druk en drukpulsmeting
  • Live data en foutcodes interpreteren van ademhaling van de motor
  • Praktische diagnose uitvoeren met rookmachine
  • Praktische diagnose uitvoeren met drukmeetset en scoop
Doel
  • Basiskennis werking alle componenten
  • Diagnose stellen met diagnose- en meetapparatuur van motor-mechanische afwijkingen, inlaat- en uitlaatsystemen
  • Goed onderhoud en advies naar klant
  • Inlaat- en uitlaatsystemen langer schoon en storingsvrij houden
€ 145
  • Trainingscentrum
  • 1 dagdeel (3 uur)
  • Geen specifieke vooropleiding vereist

Werking en diagnose roetfiltersystemen (DPF)

  • 1 dagdeel (3 uur)
AC504V € 145

Algemeen scoop-gebruik

  • 1 dag (middag+avond)
AC602V € 205